Ja se izvinjavam što vas ponovo gnjavim sa ovom tematikom, ali moram malo, jer sam potpuno fasciniran. Za razliku od probe unutar redakcije, znate već, padobranci, logopedi, jedan predstavnik tih „ritmičkih igara“, nazvan Guitar Hero (možda i najpoznatiji zapravo) tema je ove 13. strane. U pitanju je Guitar Hero World Tour, komplet bubnjeva, gitare, basa i mikrofona. Sad, sećate se da smo pričali kako je Rock Band strava zarazan i svako ko ga proba jednostavno ne može da se odupre želji da ga igra još, još i još.
Krajem novembra u Domu Sindikata održana je Guitar Hero World Tour „svirka“, odnosno promocija ove igre kojoj su mogli da prisustvuju svi koji su se zadesili u Domu Sindikata. Ljudi su naravno prilazili, zagledali, isprobavali, bili naravno „omađijani“ i takvi i odlazili dalje. Međutim, ono što neverovatno je činjenica da su ljudi dolazili i ostajali po 2, 3 ili 4 sata svirajući i gledajući druge kako to rade. Sad, nije to ništa čudno, ljudi su zainteresovani, ali je štos u tome što su oni slučajni prolaznici koji su odlučili da ostanu tu pola dana. Zapitajte se kada ste vi poslednji put krenuli do grada iz nekog razloga, videli nešto što vam je interesantno i zatim ostali naredna četiri sata? Potpuno neverovatno. Naravno, ne treba pomenuti da u ta četiri sata „konverzija“ ide ovako:
– Posmatrač (30 minuta)
– Posmatrač koji pevuši (30 minuta)
– Posmatrač koji pevuši i odbija da svira (30 minuta)
– Aktivni učesnik u svirci koji bojažljivo svira (30 minuta)
– Aktivni učesnik u svirci potpuno naložen na svoju ulogu bubnjara/gitariste/pevača (120 minuta)
Šteta što su te stvari i dalje prilično skupe za naše podneblje, inače bi najverovatnije bile pravi hit.
A sad i kriza
Razmišljate li inače kako će globalna kriza uticati na igračku industriju? Pogledajte svet automobila, kreće lagano da se raspada, otpuštanja radnika su tu, štrajkovi, problemi … ni igre očigledno nisu izuzetak – kriza se pominje u opisima igara, analitičari se pozivaju da kažu svoje mišljenje oko toga koliko je naslova profitabilno a koliko nije, a povrh svega, počela su otpuštanja i gašenja neprofitnih video igara, posebno u MMO univerzumu.
Izgleda da će 2009. godina zaista biti vrlo „interesantna“. Mada, sa druge strane, to možda dovede do toga da se finansiraju zaista samo hit naslovi, pa tako na primer nećete imati 20 igara od kojih morate da otkrijete koja je zaista dobra a koju gura marketing department, sad ćete imati 4 igre ali će sve četiri biti kvalitetne. A možda i ne.