Home

“Aufiderzen” tim!

Iskren da budem, imao sam jednu drugu temu za današnji beep!, zapravo onu po kojoj je stigla vest u nekoliko dnevnih listova, da ćemo mi, kao država, možda biti prinuđeni da uvozimo pšenicu, koju smo pre nekog vremena zapravo izvezli, odnosno da ponovo otkupimo svoje, što smo tamo nekome nekad prodali. Ne sumnjam da će cifra biti viša nego prodajna, pa eto još jednog vrhunskog dometa vlasti … Međutim, naišao sam na nešto drugo što me je više zainteresovalo. A to je sada već “famozni” mail iz Hyundai predstavništva u Srbiji, kojim se ljudi tj. zaposleni, obaveštavaju kako će izgledati njihove plate i bonusi u 2011. godini. Ako ga neko do sada nije video, evo da ponovimo:

Ako pročitate, videćete da se u mailu radi o svemu i svačemu (a umešana je i policija), ali su zapravo neki od ključnih momenata sledeći:

1. Zaposleni moraju da prodaju 100 polovnih vozila.

2. Potom imaju i bonusni sistem za nova vozila putem kojeg će zaposleni lako moći da izračunaju plate svakog meseca. U slučaju da prodaju 10 vozila dobijaju 480 evra, lista se dalje nastavlja za 8, 6, 4 vozila, ali ako prodaju 2 vozila dobijaju 150 evra, dok se za 0 prodatih vozila dobija 50 evra i “aufiderzen”. Ukoliko prodavac ne proda niti jedno vozilo u tri meseca, dobija još jednom – aufiderzen.

3.Onda je tu bonusni sistem “za zainteresovane”, ali ono što je posebno zanimljivo je…

4. Kaznena politika u visini od 30 do 50 eur “za neizvršavanje uobičajenih i svakodnevnih poslova, zakašnjenja i smisliću većMožda će biti i nagrađivanja u istim iznosima”.

5. I naravno, na završetku ide uvek teatralno finale novopečenih “menadžera”, uz rečenicu “Kriza je, planovi su ostvarljivi, borite se za prodaju uvek i na svim mestima. Borite se za sebe i svoja radna mesta“.

Mail svakako jeste “neprijatan” ali nažalost nije ni prvi ni poslednji “bezobrazluk” na kojeg čovek naiđe s vremena na vreme. Posebno ukoliko ste do sada imali kontakta sa mnogobrojnim stranim predstavništvima, bankama, domaćim privatnim kompanijama sumnjivog kapitala i slično. Međutim, Hyundai je potom odlučio da zaigra prilično “opasnu igru”, predstavljajući ovaj mail kao deo sopstvene “viralne kampanje”. Iako ostavljam ogradu da možda jeste kampanja, ipak sumnjam, iz nekoliko razloga:

1. Nisam siguran da bi neki direktor iz Srbije, ma kako “širokouman” bio, dozvolio da se na konto nečega negativnog pravi buzz oko njegove firme (ili firme koju zastupa). Viralnu kampanju su mogli napraviti i poput Seata u Hrvatskoj, da dva lika dođu u salon pa lupe hostesu po dupetu dok otvara haubu. Ili da naprave neki sličan fazon, šaljivog tona. Iako je i negativna reklama – reklama, uvek je bolje imati pozitivnu, jelda.

2. Svako ko je ikada radio sa Kinezima/Koreancima/Japancima i drugim azijatima zna da kod njih ovakve ideje nikada ne prolaze. Taj “uštogljeni” princip koji se primenjuje na sva sitna tržišta zahteva rad po jasno definisanim tačkama, jasno definisanim kampanjama i sa jasno definisanim oglasnim rešenjima. Ovde ne govorimo o velikim tržištima gde prodaja čini ogroman procenat ukupnog “zavaljivanja” automobila gde prosto azijati moraju da popuste pred pravilima lokalnog tržišta, ovde pričamo isključivo o našem i našemu sličnim tržištima.

Rekavši sve ovo, više mi se čini da je u pitanju pokušaj “kriznog PR-a” odnosno pokušaja da se od jedne prilično loše reklame i lošeg publiciteta izvuče nešto pozitivno, pa čak i ode tako daleko da možda naprave “branu” od eventualnog istraživanja po pitanju mobinga, kazni inspekcije, Minstarstva Rada ili ko bi sve tu mogao da im se nakači na vrat. Još jedan dokaz u pravcu da stvari nisu instruisane od strane centrale Hyundaia je to što se ova kampanja sprovodi isključivo na Facebook stranici Hyundai, a ne na sajtu (koji je pod direktnom kontrolom iz centrale). I nakon što je ovaj čuveni mail dospeo u “javnost”, na njihoj Facebook stranici se pojavila sledeća slika:

 

 

Nekoliko dana kasnije pojavio se novi post – Znate li šta radi Chuck Norris od kada je video fotografiju našeg aufiderzen tima? Iako stoji da “Najoriginalniji odgovor nagrađujemo večerom sa Milošem Jankovićem i poklonom iznenađenja! Pozovite prijatelje da se priključe” do današnjeg dana (a prošlo je nedelju dana) nema ni traga ni glasa od Hyundaia i proglašenja pobednika, iako su nakon toga uredni objavili ko je pobednica izbora za Miss Hyundai i tome slično.

Simptomatično je i to da se ni na jednom od ovih “aufiderzen rešenja” ne nalazi logo Hyundai, a i zasigurno imaju pravo da koriste sliku iz Expendables-a.

Stoga, moj finalni odgovor je sledeći – Nakon objavljivanja kriminalnog emaila direktora prodaje, Hyundai se obratio lokalnoj marketinškoj agenciji koja im prerađuje oglasna rešenja i prevodi ih sa engleskog, da im pomognu da se iz ovoga izvuku. Mastermajndovi agencije smislili su Facebook “kampanju”, ali pošto im to nije primarno delovanje, izveli su je prilično traljavo. A da ne bi bilo problema sa centralom, ni na jednom rešenju se ne pominje Hyundai, niti se “kampanja” nalazi na glavnom sajtu. Case closed. Mislim, realno, kao da će direktor prodaje imati neke konsekvence zbog ovoga, ne znam ni što su se cimali.

To Top