Home
Saobraćajna nalepnica – na motoru
Čak i ukoliko niste vozač, zasigurno ste čuli ponešto i videli štogod oko ovih novih registracija, novih saobraćajnih, propisa i obaveza, a na kraju krajeva, videli ste nove registarske tablice dok ste se šetali gradom. E pa uz te nove registarske tablice idu i nekakve “saobraćajne nalepnice” koje treba da nalepite sa unutrašnje strane šoferšajbne. To su ove nalepnice:
I ako ta nalepnica ne skida vašu odgovornost da sa sobom nosite novu saobraćajnu dozvolu, već i nju morate imati, ona je kao superkul način da saobraćajni policajac jednim pogledom skapira da li imate registrovano vozilo ili ne. I možemo mi sad da ulazimo u problematiku dal’ je to opravdan potez, dal’ nije, šta ćemo sad kad se uskoro ponovo bude to sve menjalo zbog toga što nešto nije kako treba (ne znam tačno šta), ali nećemo, jer to nije tema. Tema je, kako se, kao i uvek, zanemaruju prava “malih ljudi” i njihova potreba da im život bude jednostavniji. Evo jednog primera:
Znate sigurno za ove divne NOVE lične karte. Plastična, ima čip, ko je poželeo ne bi? E pa, apparently (e, ako vam smetaju engleske reči, javite), ako uzmete NOVU ličnu kartu bićete u dodatnom problemu u odnosu na vlasnike STARIH, pošto u STARIM piše Ulica u kojoj stanujete. U NOVIM to ne piše, pa u slučaju da vam negde traže kopiju lične karte, moraćete da odete i u svoju opštinu da biste dobili potvrdu gde živite, jer na NOVOJ ličnoj karti taj podatak ne piše. Sve vreme potenciram ovo “NOVIM” i “STARIM” jer samo ne želim da ispustimo tu nit napretka tehnologije koja bi stvari trebalo da učini LAKŠIM, a ne da nas vraća u dvadeseti vek, iz kojeg se jedva iskobeljasmo.
E pa, po sličnom tom principu, kada su mudre glave razmatrale registraciju vozila, naravno da su sve vreme na umu imali automobile. Međutim, nova pravila prenesena su i na vlasnike dvotočkaša. Manji problem je to što tablice nisu mogle da budu baš istog formata, već su nove oko pola centimetra veće. Taman dovoljno da ne mogu da stanu u stare ramove za tablice. Koji li je Dačićev rođak proizvođač plastičnih ramova za tablice, moram saznati. Veći problem je to što saobraćajna nalepnica mora biti nalepljena i na motorcikl. Kul, a gde tačno? “Pa napred”, kažu vlasti. Ne znam da li im je neko pomenuo da motorcikli nisu “zatvoreni” i da će ta nalepnica biti izložena svim živim i neživim vremenskim prilikama, pranju dvotočkaša, brzoj vožnji, ne daj Bože slučajnom grebanju i oštećenju. Logično, ako se nalepnica ošteti da je neprepoznatljiva ili je pak izgubite, morate da platite novu, oko 3000 dinara. Sića!
E al’ tu nije kraj. Ajde što vizuelno terate motor “u minus” kad mu nalepite bilo gde napred ne tako malu nalepnicu, već nemaju svi prednje maske poput onih na skuteru da mogu negde da zalepe tu nalepnicu. Šta da rade vlasnici naked motorcikala? Ako ne znate koji su to, evo slike:
Iju, pardon, promaših sliku. Zapravo, u pitanju su sledeći motori:
Kao što vidite, pored fara i viljuške, ovaj “mališa” nema se gde ukrasiti predivnom saobraćajnom nalepnicom. Na far? Pa to je “Blokiranje svetlosnih grupa” ili tako nešto, sigurno je kažnjivo zakonom, a i nisam siguran da bi toplota fara učinila nešto dobro nalepnici koja bi zasigurno otpala nakon nekog vremena. I kako to ide, kad nešto nije jasno, ljudi kreću da tumače kako im se ćefne, i to možda ne bi bio toliki problem da i saobraćajna policija nisu isti ti ljudi. Tako ćete videti, od uprave do uprave, od stanice do stanice, različite savete. “Mora napred da se zalepi i tačka!”, “Zalepite negde pozadi, oko tablice”, “Nemoj nigde da lepiš nego drži u novčaniku uz saobraćajnu”, “Zalepi sa strane, negde kod motora, gde ima mesta”.
Ukoliko vozite motorcikl, ne znam za koju ste se varijantu odlučili, ali budite uvereni – saobraćajni policajac koji će vas zaustaviti na ulici zasigurno ne deli mišljenje drugog policajca čiji ste savet poslušali, pa vam želim svu sreću da ga ubedite da vam ne napiše kaznu.